A webáruház egy eszköz, aminek támogatni kell céljaink elérését
ha a jelenlegi rendszer már nem segíti, inkább hátráltatja azt
keresni kell egy olyat, ami támogatja vállalkozásunkat és igazodik az igényekhez.

Hogyan indítsunk webáruházat kifejezetten női célpiacra?

Ha már eldöntötted azt, hogy webáruházat indítasz és megvan a termék, meg kell határoznod azt, hogy:

  • Ki a célcsoportod?
  • Ki az akinek értékesítheted a terméked?
  • Kik fogják keresni?
  • Ki fogják megvenni?
  • Ki az ideális vásárló számodra?

Jogosan merülhet fel benned az a kérdés ha már megvan a termék akkor nincs meg a célcsoport?

Egy konzultáció során ha felteszem ezt a kérdést hogy ki a célcsoport? sokszor találkozom olyan válasszal, hogy 18-80 éves korú nők. Miért rossz ez? mert gyakorlatilag a fél világnak szeretnénk értékesíteni. Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő ajánlatot, ami mindenki számára megnyerő.


Miért fontos meghatároznunk azt már az elején, hogy ki a célcsoportunk? 

Legfőképpen azért, mert az egész stratégiánk a neki szóló kommunikációra fog felépülni. Nagyon sok függ attól, hogy néz ki a webshopod és milyen kommunikációval találkozik a látogató, amikor az oldaladra érkezik. 

Amellett, hogy kiválasztod a terméket, a célcsoportot és a megfelelő értékesítési platformot, jelen esetben a webshopot, fontos az is, hogy milyen kommunikációs csatornán éred el a vevőidet. 


Mik a lehetőségek? 

  • Facebook,
  • instagram,
  • pinterest, stb.

Miért jók ezek a csatornák?
Biztos fájó pont ez de ne vegye magára aki úgy érzi nem igaz rá. Ugyanakkor valljuk be őszintén a nők impulzus vásárlók. Mit is jelent ez? Egy olyan tárgyat, dolgot veszel meg amire amúgy nincs szükséged. "Féri azért jár vásárolni, hogy megvegye, amire szüksége van a nő azért, hogy kitalálja mire van szüksége"

Meglátja, megtetszik, megveszi aztán csak nézünk a számlánkra hová tűnt a sok pénz? "Vagy rajtam van vagy megettem" :D 


Sokáig tagadtam, hogy én ilyen lennék, aztán bele kellett törődnöm, hogy de én is ebbe a kategóriába tartozok. Ez akkor fordulhat elő, ha nagyon Meggyőz a hirdetés, meggyőz a webáruház felülete vagy a branding, ami az egész márka mögött van. 


Van egy másik típusú vásárlás, a probléma megoldásaEgy olyan táskát szeretnék venni, ami praktikus, elfér benne az "otthonod" és a 14 '-os laptopod is sértetlenül tárolható benne.”


Sok órányi “kutatás” áll mögötte, mire eljutsz abba a fázisba, hogy egy jól megkreált hirdetésen veled szembe jön az Igazi, a nagy Ő és ekkor már mi történik? Kattintasz és teszed is a kosárba, veszed elő a kártyát, fizetsz és vársz a postásra. 

Neked ezt kell elérned, hogy EZ legyen az a webáruház ahol megtalálja a nagy ŐT. 

Milyen trükkökkel érhetünk el azonnali vásárlást?

  • kedvezmények,
  • hűségpont
  • "egyet fizet kettőt kap" típusú ajánlat
  • ajándék kiegészítő termék,
  • szuper jó dealnek tűnő csomagajánlatok,
  • szezonális ajánlatok,
  • érzelmekre ható hirdetések és tartalmak. 

Fontos, hogy a nő fejével gondolkozz!! Azzal a nő fejével aki nálad fog vásárolni.  

Elengedhetetlen a kommunikáció és itt hoznék nektek konkrét példát. Megkérdeztem két ügyfelemet és nagyon meglepő volt már az is, hogy ki hogyan is éli meg az online értékesítést.

Két külön termék, ugyanakkor a célcsoport ugyan az. Nők, akik gyermeket vállalnak, ~ 24 -40 éves korú nők. 

Az első Erényi Dániel, egyik nagyon kedves ügyfelünk aki a https://babawebshop.babyblu.hu// webshop technikai részét viszi. Készítettem vele egy rövid interjút, hogyan is csinálja? Férfiként nőknek szóló termékek? A titok nyitja, hogy kolleginák ülnek az ügyfékapcsolat végén. Dániel elmondása szerint semmit nem csinálna másként. Főként a grafikai tartalmakat és a PPC hirdetéseket kezeli, ugyanakkor még ebben is kikéri a kollégák segítségét. Nehézséget számára a nőkhöz való türelem okozza, így a kommunikációt inkább kiszervezi.

A másik példám pedig Math-Szabó Noémi akinek szintén a webáruház indulásban. Rövid idő alatt sikeresen elindult és azóta is felfelé ível a mutatója az https://imaginebaby.hu/ webáruháznak. Bababolt téma: találd meg az anyukák fájó pontjait és kommunikáld ennek a megoldását (a rágómaki pont erre való, fogzik a gyerek, gyerek nem alszik anya meg apa sem alszik, aggódás van, stressz van ezt az állapotot pedig mindenki el akarja kerülni, itt van rá egy külön erre a célra kifejlesztett termék, persze, hogy megveszik, életet mentenek vele:D)  Az interjú során amit kiemelt és nem győzött eléggé hangsúlyozni az a kommunikáció. Tudd azt, hogy hogyan gondolkodik a nő. teljesen a kommunikáció, ami elviszi a webshopot, erre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni. Mindig legyen a webshop mögött egy hozzáértő Nő, aki nőként tud gondolkodni és nőként tud válaszolni ezekre a kérdésekre. Férfiként pedig, ha elindul egy ilyen termékkel, akkor is legyen egy női alkalmazott aki tud segíteni a válaszokban. 


Tanulság! A nőknek nagyon fontos a bizalom, hogy lássa, ugyan abban a helyzetben vagy, ugyan úgy végig járod az utat és együtt tudsz érezni a problémájával. Nem lehetetlen férfiként sem működtetni egy olyan webáruházat, aminek a termékei csak nőknek szól És nem lehetetlen az sem, hogy ez sikeres legyen. A titok nyitja csupán a kommunikáció!

  • női alkalmazott, kiemelten az ügyfélkapcsolatra, azaz az első számú kapcsolattartásra!!!
  • gondos odafigyelés a grafikai tartalmakra
  • nőkre célzott hirdetések szövege

Foglalj ingyenes konzultációt 3 egyszerű lépésben:

Tartalomhoz tartozó címkék: webáruház tanácsadás konzultáció