Ha már eldöntötted azt, hogy webáruházat indítasz és megvan a termék, meg kell határoznod azt, hogy:
- Ki a célcsoportod?
- Ki az akinek értékesítheted a terméked?
- Kik fogják keresni?
- Ki fogják megvenni?
- Ki az ideális vásárló számodra?
Jogosan merülhet fel benned az a kérdés ha már megvan a termék akkor nincs meg a célcsoport?Egy konzultáció során ha felteszem ezt a kérdést hogy ki a célcsoport? sokszor találkozom olyan válasszal, hogy 18-80 éves korú nők. Miért rossz ez? mert gyakorlatilag a fél világnak szeretnénk értékesíteni. Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő ajánlatot, ami mindenki számára megnyerő.
Miért fontos meghatároznunk azt már az elején, hogy ki a célcsoportunk? Legfőképpen azért, mert az egész stratégiánk a neki szóló kommunikációra fog felépülni. Nagyon sok függ attól, hogy néz ki a webshopod és milyen kommunikációval találkozik a látogató, amikor az oldaladra érkezik. Amellett, hogy kiválasztod a terméket, a célcsoportot és a megfelelő értékesítési platformot, jelen esetben a webshopot, fontos az is, hogy milyen kommunikációs csatornán éred el a vevőidet.
Mik a lehetőségek?
- Facebook,
- instagram,
- pinterest, stb.
Miért jók ezek a csatornák?
Biztos fájó pont ez de ne vegye magára aki úgy érzi nem igaz rá. Ugyanakkor valljuk be őszintén a nők impulzus vásárlók. Mit is jelent ez? Egy olyan tárgyat, dolgot veszel meg amire amúgy nincs szükséged. "Féri azért jár vásárolni, hogy megvegye, amire szüksége van a nő azért, hogy kitalálja mire van szüksége"Meglátja, megtetszik, megveszi aztán csak nézünk a számlánkra hová tűnt a sok pénz? "Vagy rajtam van vagy megettem" :D
Sokáig tagadtam, hogy én ilyen lennék, aztán bele kellett törődnöm, hogy de én is ebbe a kategóriába tartozok. Ez akkor fordulhat elő, ha nagyon Meggyőz a hirdetés, meggyőz a webáruház felülete vagy a branding, ami az egész márka mögött van.
Van egy másik típusú vásárlás, a probléma megoldása “Egy olyan táskát szeretnék venni, ami praktikus, elfér benne az "otthonod" és a 14 '-os laptopod is sértetlenül tárolható benne.”
Sok órányi “kutatás” áll mögötte, mire eljutsz abba a fázisba, hogy egy jól megkreált hirdetésen veled szembe jön az Igazi, a nagy Ő és ekkor már mi történik? Kattintasz és teszed is a kosárba, veszed elő a kártyát, fizetsz és vársz a postásra. Neked ezt kell elérned, hogy EZ legyen az a webáruház ahol megtalálja a nagy ŐT. Milyen trükkökkel érhetünk el azonnali vásárlást?
- kedvezmények,
- hűségpont
- "egyet fizet kettőt kap" típusú ajánlat
- ajándék kiegészítő termék,
- szuper jó dealnek tűnő csomagajánlatok,
- szezonális ajánlatok,
- érzelmekre ható hirdetések és tartalmak.
Fontos, hogy a nő fejével gondolkozz!! Azzal a nő fejével aki nálad fog vásárolni. Elengedhetetlen a kommunikáció és itt hoznék nektek konkrét példát. Megkérdeztem két ügyfelemet és nagyon meglepő volt már az is, hogy ki hogyan is éli meg az online értékesítést.Két külön termék, ugyanakkor a célcsoport ugyan az. Nők, akik gyermeket vállalnak, ~ 24 -40 éves korú nők. Az első Erényi Dániel, egyik nagyon kedves ügyfelünk aki a https://babawebshop.babyblu.hu// webshop technikai részét viszi. Készítettem vele egy rövid interjút, hogyan is csinálja? Férfiként nőknek szóló termékek? A titok nyitja, hogy kolleginák ülnek az ügyfékapcsolat végén. Dániel elmondása szerint semmit nem csinálna másként. Főként a grafikai tartalmakat és a PPC hirdetéseket kezeli, ugyanakkor még ebben is kikéri a kollégák segítségét. Nehézséget számára a nőkhöz való türelem okozza, így a kommunikációt inkább kiszervezi.A másik példám pedig Math-Szabó Noémi akinek szintén a webáruház indulásban. Rövid idő alatt sikeresen elindult és azóta is felfelé ível a mutatója az https://imaginebaby.hu/ webáruháznak. Bababolt téma: találd meg az anyukák fájó pontjait és kommunikáld ennek a megoldását (a rágómaki pont erre való, fogzik a gyerek, gyerek nem alszik anya meg apa sem alszik, aggódás van, stressz van ezt az állapotot pedig mindenki el akarja kerülni, itt van rá egy külön erre a célra kifejlesztett termék, persze, hogy megveszik, életet mentenek vele:D) Az interjú során amit kiemelt és nem győzött eléggé hangsúlyozni az a kommunikáció. Tudd azt, hogy hogyan gondolkodik a nő. teljesen a kommunikáció, ami elviszi a webshopot, erre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni. Mindig legyen a webshop mögött egy hozzáértő Nő, aki nőként tud gondolkodni és nőként tud válaszolni ezekre a kérdésekre. Férfiként pedig, ha elindul egy ilyen termékkel, akkor is legyen egy női alkalmazott aki tud segíteni a válaszokban.
Tanulság! A nőknek nagyon fontos a bizalom, hogy lássa, ugyan abban a helyzetben vagy, ugyan úgy végig járod az utat és együtt tudsz érezni a problémájával. Nem lehetetlen férfiként sem működtetni egy olyan webáruházat, aminek a termékei csak nőknek szól És nem lehetetlen az sem, hogy ez sikeres legyen. A titok nyitja csupán a kommunikáció!
- női alkalmazott, kiemelten az ügyfélkapcsolatra, azaz az első számú kapcsolattartásra!!!
- gondos odafigyelés a grafikai tartalmakra
- nőkre célzott hirdetések szövege